Μερικά λάθη που μπορούμε να αποφύγουμε…….
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Ο καθένας από μας στο ξεκίνημα μιας νέας δουλειάς θέλει να αποφύγει τα λάθη.
Το καλύτερο πράγμα λοιπόν που έχουμε να κάνουμε είναι να μάθουμε από τα λάθη κάποιου άλλου.
Αναλύοντας την εξέλιξη των μηχανημάτων αυτόματης πώλησης , ξεχωρίσαμε κάποια κύρια λάθη στα οποία θα πρέπει να δώσουν προσοχή οι αρχάριοι επιχειρηματίες vending.
Φυσικά, τα στοιχεία που παρατίθενται παρακάτω δεν πρέπει να θεωρηθούν ως απόλυτα αλλά ελπίζουμε ότι θα σας βοηθήσουν κατά την δημιουργία της επιχείρησή σας .
1) εσφαλμένος υπολογισμός της απόσβεσης του κόστους των μηχανημάτων.
Το μηχάνημα θα κάνει απόσβεση σε 3-4 μήνες………..
Είναι ένα τυπικό λάθος των περισσότερων αναδυόμενων επιχειρηματιών για το οποίο υπαίτιοι πολλές φορές είναι οι επιχειρήσεις πώλησης των μηχανημάτων που ισχυρίζονται ότι το κόστος αγοράς θα καλυφθεί σε λίγους μήνες.
Είναι δυνατόν να καλυφθεί το κόστος των μηχανημάτων σε 4 η ακόμα και 3 μήνες, απλά αν δεν είστε νέος στο επάγγελμα αυτό, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να βρίσκεστε στο στάδιο της μάθησης,στο πώς να αντιμετωπίζεται πολλά προβλήματα , όπως τη εγκατάσταση των μηχανημάτων, τον χρόνου αδράνειας τους όσο ψάχνεται για νέα θέση κτλ.
Σκεφτόμενοι μόνο τα παραπάνω καταλαβαίνεται ότι ο χρόνος αποπληρωμής θα καθυστερήσει.
Λαμβάνοντας υπόψη τις πιθανότητες να μείνει εκτός λειτουργίας το μηχάνημα ο μέσος χρόνος στόχος της αποπληρωμής μπορεί να υπερβεί τους 11 με 14 μήνες
2) Επιλογή των μηχανημάτων.
Αγοράζουμε μηχανήματα με κριτήριο μόνο την εξωτερική εμφάνιση………….
Επιλέγοντας ένα μηχάνημα πρέπει να είναι όχι μόνο αξιόπιστο αλλά και σύγχρονο. Οι αυτόματοι πωλητές θα πρέπει να διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα και την ανταγωνιστική ικανότητα. Ακόμη χρειάζεται να τους παρέχουμε κατάλληλη συντήρηση και αντικατάσταση των φθαρμένων εξαρτημάτων έτσι ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν για πολύ περισσότερα έτη.
3) Εγκατάσταση ελαττωματικού μηχανήματος.
Έχουμε σε λειτουργία μηχάνημα ενώ ξέρουμε πως έχει βλάβες………..
Αν μια μηχανή εξαπατά τον αγοραστή με το να μην δίνει το προϊόν , η να έχει χαλασμένο κερματοδέκτη που ΄΄τρώει΄΄ τα ρέστα ή παίρνει περιορισμένα κέρματα θα απομακρύνει τον αγοραστή και θα προκαλέσει επιθετικότητα κατά του μηχανήματος.
4) Αγορά μηχανών με πίστωση / χρηματοδοτικής μίσθωσης.
Αγοράζουμε πολλά μηχανήματα με δάνειο η με πίστωση………….
Ως αρχάριος επιχειρηματίας βλέπουμε σε αυτό προοπτικές και είμαστε συχνά πρόθυμοι να αναλάβουμε τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης επί πιστώσει ή χρηματοδοτικής μίσθωσης. Η πίστωση όμως παίρνει ένα πολύ μεγάλο τμήμα των εσόδων από τα καθαρά κέρδη και ενώ ακόμα το μηχάνημα έχει μικρό κύκλο εργασιών τουλάχιστον για το πρώτο στάδιο έχει ως συνέπεια, η επιχείρηση να έχει χαμηλή αποδοτικότητα.
5) Αγορά λίγων μηχανημάτων αρχικά.
Αγοράζουμε μεγάλη ποσότητα μηχανημάτων αυτόματης πώλησης με τη μία…….
Είναι αυτονόητο ότι αν βρούμε καλή προσφορά και μεγάλη έκπτωση για την αγορά μηχανημάτων θα σπεύσουμε να πάρουμε πολλά κομμάτια. Η μεγάλη ποσότητα των μηχανών όμως ,πρέπει να είναι βέβαιο πως θα αποδώσει κέρδη γρήγορα.
Οι αρχάριοι υπερεκτιμούμε την ικανότητά μας για την ταυτόχρονη – μαζική εγκατάσταση των μηχανημάτων . Η πραγματικότητα είναι πως συνήθως οι αυτόματοι πωλητές μένουν σε αδράνεια για μεγάλο χρονικό διάστημα περιμένοντας για το κατάλληλο σημείο τοποθέτησης.
6) Λάθος θέση των μηχανών.
Τοποθετούμε τα μηχανήματα σε ΄΄κακά΄΄ σημεία……….
Ένα από τα πιο βασικά πράγματα που θα μας φέρει κέρδη εκτός από την εμφάνιση του μηχανήματος την υψηλή ποιότητα ροφημάτων , τις χαμηλές τιμές πώλησης κτλ είναι και το σημείο τοποθέτησης ,στην καθομιλουμένη μας, το πόστο. Αυτό καθορίζει το ποσοστό του εισοδήματος μας και τον χρόνο αποπληρωμής.
Λάθος θέση σημαίνει ένα μέρος με λιγοστούς πελάτες η ένα μέρος υψηλού ανταγωνισμού.
Δεν μπορεί δηλαδή να είναι στο σημείο και άλλα μηχανήματα αυτόματης πώλησης αλλά ούτε και ένα εστιατόριο – καφέ που προσφέρουν τα ίδια προϊόντα με μας.
7) Υψηλές τιμές πώλησης.
Βάζουμε ακριβά τα προϊόντα………
Μια από τις αφορμές για να ψωνίσει κάποιος από τον αυτόματο πωλητή είναι και οι χαμηλές τιμές των προϊόντων που διαθέτει.Βάζοντας υψηλές τιμές πώλησης όχι μόνο έχουμε μικρές πωλήσεις ,αλλά στο πέρασμα του χρόνου θα χάσουμε τους πιθανούς αγοραστές και θα δημιουργήσουμε ένα κακό όνομα στην αγορά.
8) Χρήση χαμηλής ποιότητας προϊόντων.
Χρησιμοποιούμε άσχετες μάρκες αμφιβόλου ποιότητας και προελεύσεως……….
Θα πρέπει να κρατήσουμε τους ακόλουθους κανόνες: υψηλής ποιότητας προϊόντα επωνύμων εταιρειών , σωστή αναλογία συστατικών στα ροφήματα κτλ.
9) Μη καθαριότητα.
Αφήνουμε τα μηχανήματα βρώμικα ……
Πολύ βασικό κομμάτι της δουλειάς είναι η καθαριότητα των μηχανημάτων.Πρέπει να δίνουμε μεγάλη προσοχή στο καθάρισμα και στην υγιεινή των αυτομάτων πωλητών.
Η καθαριότητα είναι το Α και το Ω για την υγεία μας , την υγεία των πελατών μας και την ‘’υγεία’’ των αυτόματων πωλητών της επιχείρησης μας.
Πολύ απλά ας αναρωτηθούμε : θα πλησιάζαμε να ψωνίσουμε από ένα βρώμικο αυτόματο πωλητή ?
10) Υποτίμηση των πελατών
Θεωρούμε τους πελάτες κουτούς…….
Χωρίς τον πελάτη δεν υπάρχει επιχείρηση. Αυτός είναι η κινητήρια δύναμη των μηχανημάτων μας. Ποτέ δεν αφήνουμε ληγμένα η σπασμένα προϊόντα στα μηχανήματα μας λέγοντας …’’δεν βαριέσαι κάποιος θα το πάρει’’… αυτό θα δυσαρεστούσε τους πελάτες μας και η συχνότητα του φαινομένου θα έφτανε στην απώλεια του πελάτη ακόμα και του ίδιου του πόστου.
Θα μπορούσα να απαριθμήσω πολλά ακόμα αλλά δεν θα το κάνω.
Το σημαντικότερο είναι όλοι μας να μπούμε στην λογική του επαγγέλματος και να κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερα λάθη γίνεται.
Για να αποφύγουμε τα κακώς κείμενα λοιπόν βαδίζουμε αργά – σταθερά και μην ξεχνάμε να σκεφτόμαστε πρώτα σαν πελάτες……
………………
………..